Organisationens storlek
Large
Mål
Samla in pengar
Visualisera data på en karta
Öka medvetenheten
Fotografi
NRDC, Point Loma, Kip Evans
Utmaning
NRDC förstår vikten av berättande när man utbildar allmänheten och skapar stöd för miljöpolitiken. För att skydda jorden som en av de största och mest inflytelserika miljöskyddsorganisationerna behöver Natural Resources Defense Council kommunicera effektivt, tolka data som samlas in och styra mer trafik till webbplatsen.
Berättelse
Genom att visualisera data och styra trafik till sin webbplats kan NRDC öka medvetenheten om miljöfrågor som påverkar oss alla. När NRDC vill berätta sin historia hjälper verktygen i Google för ideella organisationer dem längs hela vägen.
NRDC använder Google Maps och Google Earth för att öka inverkanspotentialen genom att visa miljöproblem visuellt på ett kraftfullt sätt som är lätt att förstå.
När NRDC använder G Suite för att sprida organisationens meddelande hjälper Google Analytics dem att ta reda på vilken inverkan meddelandet har. YouTube har varit en värdefull plattform för organisk spridning av bilder och videor om viktiga frågor. De använder också Ad Grants för att se till att de får maximal synlighet för sitt arbete.
”Under de första veckorna av oljekatastrofen i Mexikanska golfen använde NRDC sin YouTube-kanal för att [visa] intressanta bilder … En video som vi lanserade, ’Yours Truly, BP’, fick över 100 000 visningar utan någon betald marknadsföring.”
Kim Ranney, chef för innehållsmarknadsföring på NRDC
Effekt
NRDC:s användning av verktygen i Google för ideella organisationer har varit mycket viktig för att nå ut med budskapet till befintlig och ny publik. Google Ads har styrt 7,7 miljoner besök till deras webbplats, vilket motsvarar 5,3 miljoner amerikanska dollar i reklamvärde. Och antalet bara fortsätter att stiga!
Genom övertygande visuella berättelser försöker NRDC utbilda, inspirera och engagera nya målgrupper. De använder sin YouTube-kanal för att nå så många som möjligt. Efter oljeutsläppet i Mexikanska golfen fick en video med bilder av människor och vilda djur som drabbades av katastrofen över 100 000 visningar utan någon betald marknadsföring.